Zalew Rogoźnik

Niedziela, 6 czerwca 2021 | dodano: 06.06.2021

Pierwotnie planowałam pojechać na Pogorię. Aż do Dobieszowic kalkulowałam czy dam radę tam dojechać. Uznałam jednak, że pojadę na Rogoźnik. Bardzo ciekawe miejsce, w którym nigdy jeszcze nie byłam.
widok na
widok na "granicę państwa" © szczypiorizka

Pogoda ładna, długi weekend to i mnóstwo ludzi. Na Chechle zawsze jest sporo plażowiczów, gdy tylko słońce się pojawi. W lesie między Chechłem a Świerklańcem też spory ruch. Nawet na elektrycznych hulajnogach po szutrze jeździli. W parku w Świerklańcu ścisk. Bardzo trzeba było uważać na pieszych i innych użytkowników alejek. Masakra jakaś.
 Potem już było luźniej i przyjemniej. Wiem, że to zabrzmi śmiesznie i dziecinnie, ale bardzo lubię, jak my rowerzyści się pozdrawiamy na trasie. To taki miły akcent każdej mojej rajzy ;-)
Czasem nawet jest okazja zamienić kilka zdań z innym rowerzystą, którego w ogóle nie znam, ale mamy wspólną pasję- jazdę na rowerze. Nie ważne na jakim: kolarzówka, gravel, fatbike czy na starym poczciwym Wigrze ^^
W Dobieszowicach, jak już na początku wspomniałam, decyduję się na jazdę na Rogoźnik.
Na miejscu spore, pozytywne zaskoczenie. Nie sądziłam, że to takie nasze Chechło, ale większe. Na mapkach istnieją oznaczenia jako Rogoźnik I i Rogoźnik II albo Dolny i Górny (czy jakoś tak).
Spory plac zabaw dla dzieci, skatepark. No i mają nawet amfiteatr.
amfiteatr w Rogoźniku
amfiteatr w Rogoźniku © szczypiorizka

Też sporo spacerowiczów, rowerzystów i korzystających z wodnych kąpieli.
jakieś zarośnięte domku letniskowe
jakieś zarośnięte domki letniskowe © szczypiorizka

Rogoźnik I
Rogoźnik I © szczypiorizka

Rogoźnik II
Rogoźnik II © szczypiorizka

Robię tu dłuższy przystanek. Wszyscy kupują lody, a ja zapiekankę :P
gratis hasie szkło i bele co
gratis hasie szkło i bele co © szczypiorizka

Zastanawiam się, czy nie okrążyć Zalewu, ale stwierdzam, że będę powoli wracać do domu. Dzięki temu mam więcej czasu na robienie fotek.
stamtąd dobiegały głosy
stamtąd dobiegały głosy "lewa!prawa!lewa!prawa!" © szczypiorizka

Rogoźnik II
Rogoźnik II © szczypiorizka

Jaworznik
Jaworznik © szczypiorizka

widzę chyba kominy Elektrociepłowni Szombierki
widzę chyba kominy Elektrociepłowni Szombierki © szczypiorizka

Najgorzej, wracam tą samą trasą :P
Ludzi na Świerklańcu jakoś nie ubyło :D
biała gadzina w wodzie :P
biała gadzina w wodzie :P © szczypiorizka

Jezioro Świerklaniec
Jezioro Świerklaniec © szczypiorizka

park w Świerklańcu
park w Świerklańcu © szczypiorizka

Tylko teraz mam czas, by po raz kolejny się zachwycić tym miejscem. Czasem się zastanawiam, czy potomkowie wielkich rodów, nie tylko Donnersmarcków, ubolewają nad tym, ile stracili majątków w wyniku II wojny światowej i rządów komuny.
fontanna, która wiele pamięta
fontanna, która wiele pamięta © szczypiorizka

Pewnie z jednej strony jest im szkoda, ale jak se pomyślą, ile to biurokracji ( by np. to wszystko odzyskać), a potem kupa zachodu ( z powodu upierdliwych konserwatorów zabytków) i kasy, by to przywrócić do jakiegoś tam stanu używalności- to chyba im to jest na rękę :-)
Kościół Dobrego Pasterza
Kościół Dobrego Pasterza © szczypiorizka

O dziwo, w kościele parkowym jest Msza Św.
Chechło późnym popołudniem
Chechło późnym popołudniem © szczypiorizka

Na Chechle dalej sporo ludzi, ale już mało kto się kąpie, raczej na rowerkach wodnych sobie szusują.
nie podoba mi się ten znak
nie podoba mi się ten znak © szczypiorizka

Na zakończenie wpisu, schron bojowy stojący przy PKP na Czarnej Hucie, bo w Dobieszowicach nie było okazji szukać :P
PKP i schron bojowy
PKP i schron bojowy © szczypiorizka

Kategoria dalej od TG i okolic, samotnie

| 23:22 niedziela, 27 czerwca 2021 | linkuj Po dzis dzień bawi mnie to słowo. Kojarzy sie z dobrym żurem hehe albo do jedzenia albo tym spod sklepu :P
| 19:22 środa, 9 czerwca 2021 | linkuj Roadrunner1984 -> bonżur?? :P
| 16:41 wtorek, 8 czerwca 2021 | linkuj Heja.
Wypad zacny , Dzięki tobie się dowiedziałem że na Rogoźniku jest amfiteatr a tyle razy tam przejeżdżałem
Co do pozdrowień to w pl przeważnie ludzie się mijają w milczeniu , a we fr to każdy się wita.
Ale nie oszukujmy się , Faceci widząc kobiety na rowerze szybciej się z nimi przywitają niż z mężczyznami :)
| 14:06 wtorek, 8 czerwca 2021 | linkuj Kolzwer205 fakt, ci co jeżdżą na szosach to praktycznie nie spoglądają w stronę zwykłych rowerzystów, a co dopiero mówić o pozdrawianiu. Dlatego niemały szok przeżyłam jak w niedzielę, kilku mnie pozdrowiło, czy to gdy mnie wyprzedzali, czy wymijali z naprzeciwka.
| 21:11 niedziela, 6 czerwca 2021 | linkuj Ciekawa trasa :) Całkiem miło, jeśli ktoś pozdrawia na trasie, zawsze wtedy odwzajemniam gest, jednak sam z siebie przestałem już to robić, bardzo rzadko kiedy ta druga mijana osoba podnosiła rękę. Dodam jeszcze, że rowerzyści na szosie lub gravelach to chyba zupełnie inny świat - ani jeden z takich nigdy nie podniósł ręki na moje pozdrowienie (oczywiście są pewnie nieliczne wyjątki).

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa gowdu