Góra Siewierska

Piątek, 14 lipca 2023 | dodano: 14.07.2023

Pół szychty myślałam nad tym, gdzie tym razem pojechać xD Padło na Górę Siewierską i Centrum Edukacji Ekologicznej. Tuż przed 15 wyruszyłam z domu.
W parku w Świerklańcu jakiś oszołom podchodził praktycznie przed dziób łabędzia. Oczywiście aby zrobić pierdylion zdjęć. Jakby jedno, dwa nie starczyły. Oczywiście gadzina już na niego syczała i szykowała się do ataku. Chyba niestety go nie dziabnęła- a szkoda. Nauczyłby się, żeby nie podchodzić zbyt blisko do zwierzęcia.

Klimatyczna fotka przy kościele.

Dalej jazda przez Wymysłów, Rogoźnik aż do tytułowej Góry Siewierskiej.

Od razu wiedziałam, że na platformę nie wejdę. Za to mogłam sobie pooglądać atrakcje placu zabaw dla dzieci :D
Chwila odpoczynku, krótka sesja zdjęciowa, skorzystanie z czystego toi toia :D Nawet był tam papier toaletowy :P

No nie ma bata :P Po takiej kratce, NOPE.

Patrząc na mapy google zauważyłam, że blisko jest krzyż pokutny, zdecydowałam się podjechać go obejrzeć (tak wiem, wapiennik też jest, ale podjechałam nie z tej strony)

Elektrowia Łagisza

Piękne widoki, nawet w oddali majaczyły góry.

Niewyraźna Huta Katowice

Krzyż jest tuż przy drodze wojewódzkiej 913. To bardzo częsta forma pokuty i zadośćuczynienia za morderstwo w dawnych czasach. Zbrodniarz musiał sam, ręcznie go wykuć, dlatego krzyże te są często po prostu brzydkie, koślawe (dodajmy do tego upływający czas + warunki atmosferyczne= mamy ciekawy kamień na skraju drogi :P)

Na Rogoźniku pauza, a w Dobieszowicach uwiecznione graffiti :D

Droga powrotna dużo lżejsza bo z górki :D

Kategoria samotnie, dalej od TG i okolic

| 18:49 piątek, 13 października 2023 | linkuj Jarek weź się przeciepnij na inne koło :P
| 23:18 czwartek, 12 października 2023 | linkuj Izka dzięki twoim wpisom można pooglądać to co ja omijam pędząc na szosie xd.
Dzięki za fajne fotki I opisy
wowa113
| 21:23 niedziela, 16 lipca 2023 | linkuj A już myślałem, że wlazłaś :(
| 15:49 niedziela, 16 lipca 2023 | linkuj Marecki tak jak mówisz, przynajmniej opisany i ogrodzony
mallutky tak, na pewno fajne widoki z tej platformy, ale niech inaczej zrobią wejście po schodkach, bym nie szła po kratkach. A nie czekaj, ja nawet na latarnię morską nie wejdę xD czy wspominałam, że gram w parafialnej orkiestrze? xD Dziś grałam w Bazylice w Piekarach, no jakieś 15-20 minut musiałam się przyzwyczajać by spojrzeć na ołtarz z poziomu chóru. Bo tak, to pilnie w nuty spoglądałam stojąc tam gdzieś z tyłu, "chroniona" przez innych muzykantów :P
mallutky
| 14:29 sobota, 15 lipca 2023 | linkuj Fajno rajza. Z platformy niezłe widoki, a krzyż pokutny też bardzo ciekawy. Podobny krzyż pokutny jest też w Bytomiu Łagiewnikach przy ul. św. Cyryla i Metodego.
| 13:58 sobota, 15 lipca 2023 | linkuj Krzyż pokutny przynajmniej opisany i ogrodzony. Ileż to różengo rodzaju miejsc anonimowo niszczeje. Fajne widoczki i konkretny dystans..

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa taprz