Mural na Pszczyńskiej w Gliwicach

• Sprzęt Kross Esker 5.0
Niedziela, 7 kwietnia 2024 | dodano: 07.04.2024

Znowu Krasulą, bo drugi rower jeszcze w serwisie. Może nawet i lepiej, po drodze fajniej się jedzie na gravelu :-) Średnio dopasowany strój do warunków pogodowych. No cóż, taka anomalia pogodowa wywołała nie lada zagwozdkę u mnie, niestety na niekorzyść. Trudno, przeżyłam jakoś jazdę w długim rękawku xD

Sporo rowerzystów po drodze mijanych.

Przy firmie skręcam w kierunku wieży ciśnień. W końcu mogłam się jej przyjrzeć z bliska, a nie tylko z 3 piętra biura ;-)

Budynek dawnej dyrekcji Huty powoli odzyskuje blask- na bieżąco obserwuję to z okien firmy xD

W końcu docieram na ulicę Pszczyńską 44 a

Mural nawiązuje do legendy, gdzie miejscowe kobiety lały wrzątek na zmarzniętą wodę wokół murów miasta, dzięki czemu wróg (wojska hrabiego Mannsfelda) nie złupił Gliwic.
Tak troszkę jeżdżąc po mieście zauważam, że tutejsza architektura też jest równie ciekawa jak ta w Bytomiu.

Coś mi program do obróbki zeżarł kilka zdjęć, no cóż, całe szczęście, że w większości robię po kilka ujęć. Coś się uratowało.
Wzdłuż Kłodnicy przy ogródkach działkowych, murek szczelnie zapełniony graffitti. Nawet ładne.

Na ulicy Jana Śliwki pod wiaduktem kolejowym również kilka ciekawych malunków.

Jeszcze przed przejazdem, na murze przy fabryce drutu zrobiłam zdjęcie ledwo widocznego PRLowskiego napisu -> W Twoich rękach przyszłość kraju. No właśnie i tu mi coś nie pykło i fotki zniknęły po zmianie rozmiaru. Bywa
W Szobiszowicach- lokalny patriotyzm się kłania.

Tu nie wiem o co chodziło autorowi, że ktoś siedzi w ciupie?

Na zakończenie akcent przedszkolny

Kategoria dalej od TG i okolic, murale, samotnie

| 20:24 czwartek, 11 kwietnia 2024 | linkuj Marecki gdy się zacznie szukać, to wyskakują prawie jak z rękawa :D oprócz murali to chciałabym też "zaliczać" deskale, ale to już tak jest bardziej rozrzucone na Podkarpaciu głównie
| 20:04 czwartek, 11 kwietnia 2024 | linkuj Duży murali w Twoich okolicach. W sumie to chyba najwięcej z tego co oglądam blogi znajomych..
| 20:12 środa, 10 kwietnia 2024 | linkuj Kolzwer205 tak, architektura bardzo mi się podoba, a murale to już chyba naprawdę moje hobby xD (ale tylko na rowerze, pieszo/samochodem to się nie liczy :P )
| 06:44 poniedziałek, 8 kwietnia 2024 | linkuj Ładna architektura i ciekawe murale :) Pogoda praktycznie letnia się zrobiła :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa apust