inne

krótko

Wtorek, 26 czerwca 2012 | dodano: 26.06.2012

W dniu dzisiejszym obroniłam magisterkę i mogę z dumą powiedzieć, że jestem historykiem archiwistą ;]

Kategoria inne

To wszystko przez Nachosy :P

Sobota, 16 czerwca 2012 | dodano: 16.06.2012

Dziś zabrałam siostrzę na Śląską Objazdówkę, śladami Śląskiej Linii Maginota. Bardzo ciekawa i dobrze zorganizowana wycieczka, gdzie jeździliśmy miejskim autobusem i chodziliśmy po bunkrach.
Najpierw zaczęliśmy od wieży spadochronowej w Katowicach

Wieża spadochronowa © szczypiorizka

Kolejnym punktem zwiedzania był bardzo znany schron przy ul. Katowickiej, który mijam jadąc do Katowic

schron w Chorzowie © szczypiorizka

Tutaj weszliśmy do środka, byłam maksymalnie zaskoczona, gdy okazało się, że ma 2 poziomy. Członkom Stowarzyszenia, które się opiekuje tym, a także kilkoma innymi schronami udało się zebrać spory zasób pamiątek

granat trzonkowy © szczypiorizka

W dalszej kolejności pojechaliśmy do Dobieszowic, gdzie schron również został odnowiony i można go spokojnie zwiedzać (lekko nadmienię, że przekroczyliśmy "granicę" :P)

schron w Dobieszowicach © szczypiorizka

Ostatnim punktem tejże wycieczki był schron w Bobrownikach (nie Śląskich czy też Rudnych jak się u mnie mówi często), w pow. będzińskim. Stąd prowadzono ostrzał Bytomia.

Bobrowniki-schron © szczypiorizka

stojąc na szczycie

widok na Bytom © szczypiorizka

A dlaczego wszystko przez Nachosy? Bo będąc już w TG poszłyśmy na obiad i czekając na główne danie siostra zamówiła Nachosy, które bardzo szybko skonsumowałyśmy. Potem były problemy z Burrito, głównym posiłkiem :P
Żeby nie było, że na blogu rowerowym piszę, o nie wyprawie rowerowej, to wracałam dziś z działki na rowerze do domu ^^