Alpe Adria- prolog

Piątek, 24 czerwca 2022 | dodano: 03.07.2022

Nadszedł "ten dzień" :P mój urlop, który zarazem był tygodniową wyprawą rowerową. Zakupiłam zorganizowaną wycieczkę rowerową "Alpe Adria" -> Start w Salzburgu, meta w Grado.
Pierwszym etapem, jeszcze przed właściwym rozpoczęciem podróży, był dojazd rowerem do Gliwic, skąd pociągiem udałam się do Gniezna.
na trasie
na trasie © szczypiorizka

Dużo ludzi, rowerów- pociąg relacji Przemyśl- Gdynia. Głównie jadących nad morze.
Dzięki serdeczności ludzi bez problemu zarówno zapakowałam rower do wagonu, jak i nie miałam problemu z wyjściem na peron w Gnieźnie :-)
Najpierw pojechałam na kwaterę trochę się ogarnąć. Potem na centrum, by je zobaczyć "jednym okiem" i coś zjeść.
Bazylika prymasowska Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Gnieźnie
Bazylika prymasowska Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Gnieźnie © szczypiorizka

Liczę na to, że jeszcze się tu zjawię i dokładniej obejrzę to miasto (mam do "zaliczenia" między innymi Muzeum Początków Państwa Polskiego :P)
widok na archikatedrę gnieźnieńską
widok na archikatedrę gnieźnieńską © szczypiorizka

W tym dniu tuż przy katedrze miał odbyć się koncert, w ramach Dni Gniezna (Żabson bodajże w tym dniu grał).
Bolesław Chrobry
Bolesław Chrobry © szczypiorizka

budynek Poczty Polskiej
budynek Poczty Polskiej © szczypiorizka

Pociąg miał spore, około godzinne opóźnienie, dlatego za dużo nie pojeździłam po centrum- za bardzo byłam zmęczona, a następnego dnia miałam wcześnie pobudkę (przed 5).

Kategoria Alpe Adria, inne województwo

| 17:17 czwartek, 21 lipca 2022 | linkuj Adamusss uważam, że tak, warto. Świetne widoki, nie ma monotonii, bo praktycznie każdego dnia jest trochę inaczej (widoki, eee trasa- czasem więcej i gorsze wzniesienia, czasem łagodne, albo płasko)
Trzeba jednak się przygotować. Nie tylko pod względem trenowania, jako tako, ale jeśli się jedzie bez biura podróży, tylko na własną rękę- absolutnie jest potrzebny ślad, albo samemu rozrysować jak się pojedzie. Szczególnie w części austriackiej.
Adamusss
| 09:57 czwartek, 21 lipca 2022 | linkuj O widzę trasa dość popularna, warto się wybrać? Tak mam również pdf KST

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa abard