Alpe Adria dzień 4

Środa, 29 czerwca 2022 | dodano: 04.07.2022

Dziś, według licznych opisów szlaku- czekały na nas jedne z najpiękniejszych widoków na trasie. Zarazem jeden z najlepszych odcinków pod względem jazdy- mało przewyższeń.
Pogoda z rana nie nastrajała do jazdy. Trochę popadało, część przeczekaliśmy w jednej z restauracji (już po stronie włoskiej), a potem pod nieczynną stacją kolejową.
Jeden z najfajniejszych momentów-> przekroczenie granicy z Włochami.
Fiat 500 i jakaś tam gestykulująca osoba xD
Fiat 500 i jakaś tam gestykulująca osoba xD © szczypiorizka

Najpierw dotarłam z mniejszą grupką, gdzie zrobiliśmy sobie sesję zdjęciową, potem dojechała reszta ferajny.
z prawie całą ekipą na granicy
z prawie całą ekipą na granicy © szczypiorizka

Na dzień dobry, podjazd zaraz za granicą. No masakra.
na dzień dobry Włochy nas przywitały podjazdem
na dzień dobry Włochy nas przywitały podjazdem © szczypiorizka

15% nachylenie O_o Znowu rower się pchało, a potem ostro z górki, po dziwnym szutrze- tu też sprowadzaliśmy rowery- lepiej nie ryzykować upadkiem.
na trasie
na trasie © szczypiorizka

Mimo braku słońca przez większą część dnia, widoki dalej piękne, chmury fantastycznie oplatały góry. Niestety tego piękna nie potrafiłam ująć na fotkach (często robione z poziomu siodełka, no i moje umiejętności obsługi aparatu pozostawiają jeszcze wiele do życzenia).

Znaczną część drogi przebyliśmy po nieczynnej trasie kolei wąskotorowej. Genialne rozwiązanie. Szkoda, że u nas jest to mocno w powijakach (patrz Żelazny Szlak Kolejowy).
tunel, jeden z wielu
tunel, jeden z wielu © szczypiorizka

Dużo dłuższych i krótszych tuneli, czasem przez most zawieszony wiele metrów nad ziemią- super.
jedno z oznaczeń szlaku
jedno z oznaczeń szlaku © szczypiorizka

kolejny tunel
kolejny tunel © szczypiorizka

Niektóre tunele, miały oświetlenie na czujkę, która niestety późno reagowała. Czasem tylko latarki nam oświetlały drogę.
co ja pacze
co ja pacze © szczypiorizka

na trasie nieczynnej kolei
na trasie nieczynnej kolei © szczypiorizka

Szkoda, że większość stacji kolejowych, była zdewastowana- w żaden sposób ich nie odnowili, nie przekształcili w jakieś kawiarnie, miejsca postoju, toalety.
Tak naprawdę, to chyba tylko jedna stacja została zamieniona na knajpę.
knajpa u zawiadowcy
knajpa u zawiadowcy © szczypiorizka

Przynajmniej innych nie kojarzę.
żuraw kolejowy
żuraw kolejowy © szczypiorizka

wodospad i sesja zdjęciowa
wodospad i sesja zdjęciowa © szczypiorizka

kolejny wodospad na naszej drodze
kolejny wodospad na naszej drodze © szczypiorizka

Tuż przed Moggio Udinese szlak po starej trasie kolejowej się kończy. Zjechaliśmy w kierunku miasteczka, by potem wjechać na drogę krajową SS13 (początkowo myślałam, że to autostrada, ale ona biegnie równolegle), tak Alpe Adria jest oficjalnie poprowadzona.
Moggio Udinese
Moggio Udinese © szczypiorizka

Wieczorem czekała na nas kolacja w przyhotelowej restauracji. Kelner był fantastycznym przykładem typowego Włocha, dużo gestykulował, zabawiał nas, język włoski, mieszał się z angielskim i niemieckim- każdy się dogadał->pizza przepyszna.

Kategoria Alpe Adria

| 10:55 niedziela, 24 lipca 2022 | linkuj andale no i ja się pytam, dlaczego nie jest to rozreklamowane???
andale
| 15:43 sobota, 23 lipca 2022 | linkuj Akurat Wielkopolska ma mało takich szlaków (albo ja o czymś nie wiem). Zachodniopomorskie rządki pod tym względem :)
mallutky
| 19:16 poniedziałek, 11 lipca 2022 | linkuj W opolskim jest też szlak poprowadzony śladem dawnej linii kolejowej łączy gminy Polską Cerekiew, Cisek i Reńska Wieś. Niestety odcinek ten nie jest zbyt długi, ma około 16 km.
| 16:29 środa, 6 lipca 2022 | linkuj Kolzwer205 no popatrz, ja w sumie tylko wiedziałam o tym szlaku po dawnej linii kolejowej na Śląsku, a tu wychodzi, że jest tego więcej. Trzeba bardziej to rozreklamować :P
| 15:15 środa, 6 lipca 2022 | linkuj W Wielkopolsce też są szlaki poprowadzone dawnymi liniami kolejowymi, chyba właśnie śląskie tak to tylko przeciąga.
| 05:27 środa, 6 lipca 2022 | linkuj ale oo... nie wiedziałam, dzięki za informację :-)
ale | 22:28 wtorek, 5 lipca 2022 | linkuj Zapraszam do zachodniopomorskiego, gdzie jest kilka pięknych szlaków na dawnych liniach kolejowych :))

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa sajaj