Bytom i Zabrze

Poniedziałek, 24 maja 2021 | dodano: 25.05.2021

Już od dawna planowałam wypad do Bytomia, by zobaczyć na własne oczy pałac w Miechowicach.
W tym wypadku,wspomagałam się wpisem Darka i jego wycieczki ze znajomymi z pracy Bardzo mi się spodobała, zwłaszcza, że jego trasa prowadziła po części przez tereny, które mnie bardzo interesowały. Najpierw sobie ją rozpracowałam na podstawie jego śladu ze Stravy, ogarnęłam mniej więcej jak planuję jechać no i ruszyłam niedługo po zakończeniu pracy. Najpierw jednak pojechałam jeszcze coś na centrum TG załatwić, a potem już prosto na Segiet.
widok na Kopalnię Zabytkową
widok na Kopalnię Zabytkową © szczypiorizka

Pierwszy raz jechałam szlakiem niebieskim do Bytomia (tak, by nie wyjechać na ulicy Suchogórskiej). Super, jestem bardzo zachwycona fajną, prostą i bardzo dobrze oznaczoną trasą.
Szarlejka
Szarlejka © szczypiorizka

Na trafiam na jakiś murek w lesie
ruiny strzelnicy
ruiny strzelnicy © szczypiorizka

Kurna, kurna, jeruna kandego. Jakbym dobrze se poszukała na necie to bym tam połaziła do porządku. To tu, niedaleko Autostrady A1 jest ta tzw. "odezwa do narodu" i ta poszukiwana przeze mnie tablica Mendelejewa... no cóż. Na usprawiedliwienie powiem, że to był praktycznie początek mojej właściwej wycieczki i nie chciałam tracić czasu na łażenie po krzakach. Znowu jest pretekst, by tam wrócić, co uczynię "czem prędzej" (jak to się śpiewa :P)
Koniec mego biadolenia.
pod autostradą A1
pod autostradą A1 © szczypiorizka

Jadę pod autostradą wg wskazań czerwonego szlaku. Docieram do zabudowań Miechowic.
Kościół Bożego Ciała
Kościół Bożego Ciała © szczypiorizka

detal nr1
detal nr1 © szczypiorizka

detal nr2
detal nr2 © szczypiorizka

Pogoda robi się trochę dziwna, z niepokojem patrzę w niebo, czy zaraz nie zacznie przypadkiem padać. Docieram do kompleksu zabudowań  związanych z postacią "Matki Ewy". Bardzo ważnej kobiety z rodu Tiele-Winckler, która oddała się pracy charytatywnej i ewangelizatorskiej na rzecz mieszkańców Bytomia.

"Ostoja Spokoju" © szczypiorizka

Nie wiem, czy można ot tak sobie tam wjechać i pooglądać, więc cykam fotki zza płotu.
oryginał?
oryginał? © szczypiorizka

Kościół Ewangelicko- Augsburski
Kościół Ewangelicko- Augsburski © szczypiorizka

mural musi być na wycieczce
mural musi być na wycieczce © szczypiorizka

W końcu docieram do pałacu, a raczej tego, co z niego zostało. Funkiel nówka, świeżo odrestaurowany, jeszcze nie usyfiony durnymi pseudo graffiti.
Schloss Miechowitz
Schloss Miechowitz © szczypiorizka

Z zewnątrz wygląda super. W środku jeszcze się remontuje, ma być prowadzona tam jakaś działalność kulturalna.
pozostałości po pałacu
pozostałości po pałacu © szczypiorizka

pałac Tiele- Wincklerów
pałac Tiele- Wincklerów © szczypiorizka

Obok rośnie okazały platan, mający kilkaset lat
platan klonolistny im. Jana III Sobieskiego
platan klonolistny im. Jana III Sobieskiego © szczypiorizka

ruiny pałacu
ruiny pałacu © szczypiorizka

detal nr3
detal nr3 © szczypiorizka

Pogoda naprawdę nie za bardzo mnie zachęca do dalszej jazdy. Tu chciałam napisać, że moim planem tejże wycieczki był własnie ten pałac i ten murek z napisami, który myślałam, że są całkiem gdzie indziej.
No cóż, sprawdzam mapę i stwierdzam, że czas do domu. Oczywiście wracam inną trasą.
nieodległa historia
nieodległa historia © szczypiorizka

Kieruję się na Rokitnicę, jadę koło jakiś stawów, ale trasa jest tak paskudna, że nie chce mi się już w ogóle wyciągać aparatu.
Z Rokitnicy pojechałam drogą rowerową :P na Helenkę i przez Ptakowice skierowałam się w "swoje rejony" :D
Dwóch rzeczy jestem pewna w 100%
Po pierwsze, najbliższa wycieczka będzie w celu "zdobycia" starej strzelnicy w Bytomiu.
Po drugie, na pewno niejednokrotnie będę jeździła niebieskim szlakiem  do Bytomia i innych ościennych miast :-)

Kategoria samotnie, dalej od TG i okolic

| 13:38 wtorek, 1 czerwca 2021 | linkuj wowa113 dzięki, liczę, że na dniach pojadę na kole w tamte rejony i znajdę tę odezwę ;-)
wowa113
| 09:59 czwartek, 27 maja 2021 | linkuj O, moją dzielnicę widzę. Świetnie, mi to już się nawet nie chce fotek strzelać tak mi się objadła. A odezwa jest na ostatniej strzelnicy jak jedziesz w kierunku Bytomia, jest ścieżeczka (albo jak od strony Bytomia to przy kapliczce na buku prosto w ścieżkę a nie szlakiem)
| 15:16 środa, 26 maja 2021 | linkuj Kolzwer205 to jest ogromny pozytywny akcent tego co się dzieje w Bytomiu. Wiele osób, które nie są związane z naszym regionem, jest zaskoczone, że to zostało tak fajnie odrestaurowane :-)
| 11:12 środa, 26 maja 2021 | linkuj Kilka lat temu byłem w tamtej okolicy przejazdem i kojarzę pałac, a w zasadzie jego oficynę jako taką ruinkę, sporo się zmieniło :)
| 06:27 środa, 26 maja 2021 | linkuj Roadrunner1984 tylko nie Izunia :P Szczypior, Nowak, Iza, Izka ganz egal, ale akurat nie to durne zdrobnienie ;-) (Izulka też... )
A tak poza tym to wracaj do PL, co tam będziesz siedział w tej Francji i nam bikersom robił smaka takimi fajnymi widokami na Alpy. Żal dupę ściska xD
| 19:27 wtorek, 25 maja 2021 | linkuj Widzę że Izunia się rozkręca z wpisami :)
Też właśnie byłem zachwycony tym pałacykiem i jak przyjadę to go na pewno zaliczę.
Co do szlaku z TG to mój ulubiony i lubię go pokonywać z synem.
Pozdrowix :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa zalas