Kurs instruktora turystyki rowerowej

Sobota, 13 kwietnia 2024 | dodano: 14.04.2024

Na pożyczonym od ojca rowerze xD miałam okazję w końcu odbyć część praktyczną kursu (który zaczęłam rok temu). Papierek zawsze się przyda :-) Bardzo ciekawe doświadczenie, kilkudziesięciu rowerzystów wspólnie przemierzyło w dwóch grupach ciekawą trasę po Katowicach.

Na Silesii z rana pusto (polecam na parking weekendowy, póki co sob-ndz bezpłatny). Chwila czasu w centrum to łapię resztki instalacji Moniki Tusz

Kiedyś to była otwierana skrzyneczka, dziś ledwo "plecki". Jeszcze skarbnika ze Szlaku Ślonskiej Godki (o ile wiem jako jedyny zachował się w formie w fizycznej. Resztę ftoś porwoł :P Coś tam było w planach, by nowe/stare zrobić w formie kodu QR  ->Nie mylić Skarbnika ze Szlakiem BEBOKÓW :P)

Na Placu Andrzeja zbiórka. Omówienie zasad związanych z rozpoczęciem wyjazdów rowerowych (co należy wykonać przed startem- obecność, stan techniczny rowerów i inne takie). Potem wybranie dwóch prowadzących obie grupy i je zamykające. Wyjazd. W sumie nie było okazji, by się skupić na mijanych miejscach, bardziej zwracaliśmy uwagę na trasę, na zachowanie osób w grupie i tym podobne.

Przy Wieży spadochronowej uaktywniam swój słowotok i zainteresowanie pierdołami :P Czyli coś niecoś opowiadam o tym miejscu i wydarzeniach.

Na Nikiszowcu mamy szczęście i spotykamy lokalnego przewodnika pana Zdzisława Majerczyka, który bardzo ciekawie opowiada o osiedlu.

Kolejny przystanek przy Pomniku Powstańców Śląskich, a zakończenie na Rynku. Miałam jeszcze napisać, że wśród uczestników- kursantów był jutuber pan Franciszek, który prowadzi kanał na kole po Ślonsku :D
Mogę niejako pedzieć- że poznałam sławną osobę xD

EDIT..
Fotka od pana Franka z całą naszą ekipą :-)

Kategoria dalej od TG i okolic, w towarzystwie

| 13:20 wtorek, 16 kwietnia 2024 | linkuj Dzięki Panowie :-) Jeśli coś, kiedyś, gdzieś będzie z moim udziałem dam znać wcześniej.
| 00:01 wtorek, 16 kwietnia 2024 | linkuj Przyjemne z pożytecznym, przydatny na pewno będzie ten papierek, pogratulować ;)
mallutky
| 18:31 niedziela, 14 kwietnia 2024 | linkuj Gratulacje ukończenia kursu, ważne i ciekawe miejsca w Katowicach odwiedziliście. Skoro masz dużą wiedzę o lokalnej historii wiedzę to będziesz mogła to wykorzystać i przy okazji być lokalnym przewodnikiem, obok instruktora turystyki rowerowej. Zachęcam. Jak już będziesz kiedyś przypadkiem organizowała coś w okolicy TG, to daj znać, z przyjemnością posłucham lokalnych opowieści i historii przy okazji rajzy na kole.
| 18:15 niedziela, 14 kwietnia 2024 | linkuj Nawet nie wiedziałem że jest taki kurs. Brawo. Każdy papierek może się kiedyś przydać.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa accza