Gliwice - zamek w Chudowie

• Sprzęt Kross Esker 5.0
Sobota, 3 sierpnia 2024 | dodano: 03.08.2024

Wiedziałam, że po południu się wypogodzi. Trochę rozkminiałam, na jaką wycieczkę się zdecydować. Na szczęście "zaryzykowałam" i pojechałam cytryną do Gliwic, by wsiąść na Krasulę.
Gdy w końcu wydostałam się z centrum miasta, mogłam spokojnie podziwiać na niebie szybowce z pobliskiego lotniska i ogromne hale na Bojkowskiej. Amazon robi niezłe wrażenie. Właśnie tak od połowy tejże ulicy prowadzi droga rowerowa. Super przyjemnie się jechało. Specjalnie skręciłam na Przyszowice (boczne, spokojne ulice), by zahaczyć o tamtejszy pałac, ale zapomniałam o nim, a nie widać go z drogi (sklepy zasłaniają xD).
Od Przyszowic  znowu droga rowerowa, gdyby tak wszędzie fajnie było. Naprawdę bardzo przyjemnie się jechało.
Zamek w Chudowie
Zamek w Chudowie © szczypiorizka

Tak w ogóle, tak jak wcześniej pisałam, znowu spróbuję dodawać zdjęcia przez PBS, zobaczymy co z tego wyjdzie :-)
zamek  Chudowie
zamek Chudowie © szczypiorizka

ładne plecy xD
ładne plecy xD © szczypiorizka

Przy zamku kawiarnia i widać, że się rozwijają, jakieś parkingi budują. Obok ruin figury demonów (?), postaci z wierzeń słowiańskich, kilka ławek i sporo miejsca, by na przykład rozłożyć koc i sobie odpocząć.
utopek
utopek © szczypiorizka

skarbnik
skarbnik © szczypiorizka

strzyga
strzyga © szczypiorizka

wiedźma
wiedźma © szczypiorizka

Drogę powrotną do połowy powielam, by w pewnym momencie w Gliwicach skręcić na Płażyńskiego i udać się w kierunku na Sośnicę. Po drodze obrazki, które podkreślają, że jestem na Górnym Śląsku :-)
KWK Sośnica Pole Bojków
KWK Sośnica Pole Bojków © szczypiorizka

KWK Sośnica
KWK Sośnica © szczypiorizka

Na osiedlu łapię piękny mural Włodzimierza Lubańskiego :-)
Włodzimierz Lubański
Włodzimierz Lubański © szczypiorizka

Teraz mogę wracać do auta :P

Kategoria dalej od TG i okolic, murale

| 20:49 niedziela, 25 sierpnia 2024 | linkuj Kolzwer205 cieszę się, że jest wszystko dobrze ze zdjęciami.
| 19:32 niedziela, 25 sierpnia 2024 | linkuj Wszystko dobrze się wyświetla, więc fotki z PBS działają ;)
| 09:40 niedziela, 4 sierpnia 2024 | linkuj mallutky Marecki ja ciągle mam w głowie moje "motto": dla mnie, nie liczy się ilość, tylko jakość. Mogę mieć słabe wyniki w kwestii średniej prędkości, mogę mieć niewiele kilometrów pokonanych w ciągu jednej wycieczki/miesiąca/roku. Za to będę miała fajne "moje must see" osiągnięte w ciągu sezonu, które będę ciągle wspominać i się z nich bardzo cieszyć, że je zdobyłam. :-)
Inspiracje często znajduję u Was, innych rowerzystów. Mam nadzieję, że sama też kogoś w jakimś stopniu inspiruję do poznawania, szukania, chociażby murali :D
mallutky
| 09:03 niedziela, 4 sierpnia 2024 | linkuj świetne trasy na swoje wypady wymyślasz:) Gratulacje
| 21:53 sobota, 3 sierpnia 2024 | linkuj Niedaleko, a jakże fajnie. Utopek i strzyga, sympatyczne :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ylwul