Bytom i murale 2024

Wtorek, 8 października 2024 | dodano: 08.10.2024

Przepiękna pogoda w październiku, więc zaraz po obiedzie, ruszyłam na podbój Bytomia, bo czekały na mnie dwa nowe murale. Mam jednak szczęście i było ich więcej :D
Najpierw pierwszy pewniak-> na DK94 w rejonie dzielnicy Karb.
Roman Kostrzewski-KAT
Roman Kostrzewski-KAT © szczypiorizka

Świeżutki, pod koniec sierpnia o nim pisali na internecie :) Potem zjazd na rowerze na dolne partie ulicy Wrocławskiej. Tutaj niespodzianka, złapałam "na gorącym uczynku" artystę podczas pracy :D
podczas pracy
podczas pracy © szczypiorizka

jeszcze pachnie sprejem
jeszcze pachnie sprejem © szczypiorizka

Tutaj tak często się te malunki zmieniają, że muszę sobie poszukać w archiwum, czy przypadkiem czegoś nie pominęłam. Na przykład nie jestem pewna czy już uwieczniłam.
chyba tego też nie miałam xD
chyba tego też nie miałam xD © szczypiorizka

Lepiej coś więcej zdziałać i sfotografować, niż potem żałować i nie mieć ;)
Następnie udałam się do centrum, by sfotografować pandy, które widywałam jeżdżąc autobusem do Katowic na studia.
pandy
pandy © szczypiorizka

Budynek przechodzi renowację, więc nie wiem czy pandy się zachowają.
Drugi pewniak tego dnia, po który przyjechałam do Bytomia, to również świeży, z początku września mural-reklama filmu z Netflixa.
netflixowy mural
netflixowy mural © szczypiorizka

Przejeżdżając ulicą Dworcową (nie wiem po co remontowali tę ulicę, skoro dalej jest krzywo i brzydko) spodobało mi się to, co ujrzałam za bramą Hotelu Bristol. Niestety zdjęcie nie poszło w parze z moją wizją artystyczną (hahaha).
Hotel Bristol
Hotel Bristol © szczypiorizka

Jakiś Świetlik się napatoczył na końcu ul. Dworcowej.
bytomski świetlik
bytomski świetlik © szczypiorizka

Dzisiaj postanowiłam nie kombinować i po prostu wrócić jadąc DK11. To było dobre posunięcie, w dodatku warto się uśmiechać do ludzi. Jadę sobie grzecznie po chodniku, korki na wysokości M1 niemiłosierne, patrzę w kierunku autobusu, chyba M3 i widzę jakaś pani też na mnie patrzy. No to się uśmiecham i jadę sobie dalej a autobus w swoim powolnym rytmie też jedzie do przodu. Na Stroszku postanowiłam się zatrzymać i sfotografować od kibiców malunek (w tym miejscu często go zmieniają).
na Stroszku
na Stroszku © szczypiorizka

Patrzę, wychodzi owa pani z autobusu. Od słowa do słowa, pani powiedziała, bym skręciła na garaże, bo tam są fajne. No i były, takie genialne! :D
garaż na Stroszku
garaż na Stroszku © szczypiorizka

Myślę, że to była jakaś grubsza akcja z tymi muralami. Bo często pojawia się w nich hasło związane z ze słowem "czas".

Szukając jakiejś informacji na ten temat zauważyłam, że jedna z artystek, NANIKA namalowała gdzieś w Bytomiu zebrę.. muszę ją poszukać :P Ogółem sporo jej prac jest w Bytomiu, ale i też np. w Świętochłowicach.
garaż na Stroszku
garaż na Stroszku © szczypiorizka

Auto mi przeszkadzało :/

Dalsza droga powrotna bez większych przygód. Przy cmentarzu, już na osiedlu, krótka dyskusja z pewną panią o rowerach elektrycznych :)

Kategoria murale

wowa113
| 20:05 sobota, 12 października 2024 | linkuj Tak, ta od spacerów :)
| 15:41 sobota, 12 października 2024 | linkuj Wowa113 coś kojarzę, to chyba taka babka prowadzi, czasami nawet spacery po Bytomiu. Jeszcze jest ten no bytomski detektyw historyczny, to chyba byłam z nim na oprowadzaniu po Elektrociepłowni Szombierki ;)
Kolzwer205 dziękuję za miły komentarz :) bardzo wciągające rowerowe hobby :D
| 15:54 piątek, 11 października 2024 | linkuj Wszystkie murale bardzo ciekawe, dobra fotorelacja z tej przejażdżki ;)
wowa113
| 06:58 piątek, 11 października 2024 | linkuj A co do bytomskich kamienic, podórek i bram myślę, że w ten magiczny bytomski świat wprowadzi Cię Bies Bytomski https://bytom.blog/
| 06:46 piątek, 11 października 2024 | linkuj Świetna kolekcja, a mural Romana Kostrzewskiego to najlepszy w Bytomiu, przynajmniej dla mnie
| 17:21 czwartek, 10 października 2024 | linkuj W ogóle nie znam twórczości KATa i nawet nie kojarzę członków grupy, dlatego początkowo myślałam, że to Arnold Schwarzenegger jako Terminator xD
| 09:09 środa, 9 października 2024 | linkuj Jak zwykle raczysz nasz piękna kolekcją murali. Niektóre naprawdę mocarne. Tez mi się spodobał ten pierwszy.
Trollking
| 00:11 środa, 9 października 2024 | linkuj Murale są mega, pod warunkiem, że są muralami, a nie nabazgraną na ścianie esencją wydalania ;)

Ten pierwszy wygrywa u mnie - jako miłośnik metalu nigdy fanem KATa nie byłem, ale doceniam za całokształt. A za przeczytanie "Listów z ziemi" Marka Twaina Roman Kostrzewski ma u mnie dozgonny szacunek :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa niewa