niespodziewana wycieczka po Katowicach

Niedziela, 22 września 2024 | dodano: 22.09.2024

Jak to często u mnie bywa, szukając czegoś na internecie znalazłam informację o wycieczce szlakiem murali. Organizator- miasto Katowice. Po krótkim namyśle- zapisałam się. Spodziewałam się, tłumów oraz tego, że głównie trasa będzie poprowadzona po centrum miasta. Gdy przyjechałam na miejsce, okazało się, że jako uczestnik- byłam sama xD Osobą prowadzącą, przewodnikiem okazał się Przemek z bloga ANTEK W PODRÓŻY Był ze swoją żoną, więc w sumie czułam się jak jakiś VIP :D
Rzut oka na kamienicę na rogu ulicy Młyńskiej i po 10:00 wyruszyliśmy na trasę.

Tak jak przypuszczałam sporo murali z okolic centrum, które już "złapałam". Postanowiłam fotografować głównie te, których jeszcze nie posiadałam.
Przemek ma dość dużą wiedzę na temat artystów, malarzy oraz okoliczności w jakich powstały dane murale. Sama planując rajzę po Katowicach, by szukać nowych malunków to przede wszystkim sugeruję się oficjalną stroną miasta z muralami, oraz jego wpisem, który w miarę na bieżąco aktualizuje (na dzień dzisiejszy tj. 22.09.24 aktualizacja jest z 2022) :P
Pierwszym malunkiem, który sfotografowałam to ten z lobby hotelu Mercure. Namalowała go Mona Tusz.

Na ulicy Dworcowej Przemek zwrócił mi uwagę na resztki malunku, który niegdyś przedstawiał jakieś osoby siedzące przy stoliku. Obecnie widać tylko fragment flagi.

Mural Karola Kobrynia już kiedyś sfotografowałam, tym razem udało się bez hasioków czy samochodów.

Zgredek zawsze na propsie. W domu się zorientowałam, że to tutaj, na Tylnej Mariackiej jest ta znana, ponoć fajna knajpka z wystrojem rodem z Harry`ego Pottera.

Również na Tylnej Mariackiej w bramie łapię kilka malunków.

Ponownie Wodecki, tym razem widać wyremontowaną kamienicę z charakterystycznymi balkonami.

Na Mariackiej Przemek wskazuje na ninje oraz ponownie oko.

Wątpię, bym sama to odnalazła, tu jest za duży ruch, trzeba uważać na pieszych i wszędobylskie ogródki piwne.
Na ulicy Markiefki napis z KWK Katowice.

W przejściu podziemnym w Bogucicach sfotografowałam kościół bogucicki. Magika oraz Kukuczkę wcześniej złapałam.

Po drodze lokalny patriotyzm się wyłonił.

Na ulicy Cynkowej mural z 2016 roku stworzony przez Raspazjana wraz z miejscowymi dziećmi.

Przemek zwrócił mi uwagę, że charakterystycznym elementem, niejako podpisem Raspazjana jest umieszczanie Saturna na malunkach. Tutaj nos jest tą planetą.

Na ulicy 1 Maja, na Zawodziu, jest kilka malunków, które głównie powstały w ramach budżetu obywatelskiego.

Erwin Sówka jest z 2022 roku. Ponownie Raspazjan i Saturn na czaku górniczym.

KIM z 2012 roku z okazji OFF Festiwalu.

Ładne ujęcie Osiedla Gwiazd

Jadąc bulwarami przy Rawie fotografuję kilka co ciekawszych malunków.

Autorami są studenci UŚia, chcieli podobno to na legalu zrobić, ale nikt do kładki nad Rawą nie chciał się przyznać. Ani Wody Polskie, ani miasto- skoro niczyje, to na tak zwany przypał postanowili pomalować. Nikt nie wyraził później oburzenia ;)

Z ulicy Górniczej znowu łypie na mnie oko.

Ninja nad Rawą.

Mona Tusz na ulicy Piastowskiej.

Również na Piastowskiej przy drzwiach Sphinxa mural Fuse z 2018 roku. Niestety zasłonięty śmietnikiem, ledwo widać pączek, który pani ciągnie na sznurku.

To by było na tyle z wycieczki razem z Przemkiem z bloga "Antek w podróży". Jak wspomniałam wcześniej wiele murali już wcześniej złapałam. Jeszcze postanowiłam podjechać na 3 Maja do środka podwórka, by złapać "Czarne złoto" Łukasza Zasadni z 2022 roku. Ostatnio, nie wjeżdżałam tak głęboko i go pominęłam.

W drodze powrotnej wjechałam na Aleję Gwiazd Siatkówki. Nie wiedziałam, że takowa jest xD

Znowu niewiele kilometrów, ale za to bardzo owocne ;-)

Kategoria dalej od TG i okolic, murale, w towarzystwie

| 14:09 wtorek, 24 września 2024 | linkuj Takie kameralne zwiedzanie jest bardzo fajne, ciekawy wpis :)
| 12:58 wtorek, 24 września 2024 | linkuj malluty murali jest ponad setka w samych Katowicach. jest co szukać :D
Marecki może nie tyle jak królowa, ale było wygodnie- mogłam swobodnie pogadać, posłuchać, bez pchania się do przodu grupy. W tym samym dniu u mnie na mieście była wycieczka rowerowa śladami Donnersmacków i było znacznie więcej uczestników. Od czego to zależy- trudno powiedzieć
| 19:09 poniedziałek, 23 września 2024 | linkuj Świetne murale, Z Zbigniewem Wodeckim najfajniejszy. Z jeden strony szkoda że nie było więcej uczestników, za to mogłaś się poczuć jak królowa :)
mallutky
| 20:44 niedziela, 22 września 2024 | linkuj Fajnie mieć taką pasję :) Nie miałem pojęcia, że jest tyle murali. Na Szopienicach też jest parę. Czasem jak przejeżdżam przez Katowice to wpadnie jakiś w oko, często jednak wpadają w oko bezsensowne bazgroły na elewacjach.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa zalas