Wierni Polsce- Defilada w Katowicach

• Aktywność Chodzenie
Czwartek, 15 sierpnia 2019 | dodano: 15.08.2019

Na wstępie- nie traktuję tego wypadu politycznie. Chciałam zobaczyć defiladę (a w szczególności samoloty :P).
Na TG samochodem- nie powiem darmowy parking przy dworcu- prawie pełny. To co się działo na peronie- dantejskie sceny. Już jakiś filmik na internecie widziałam. Ledwo weszłam do pociągu. Koleje Śląskie niestety nie przygotowały się na taką liczbę chętnych.
Po dotarciu do Katowic, szybkim krokiem w kierunku Alei Korfantego. Troszkę żałuję, że nie "cisłam się" z tymi ludźmi pod przejściem podziemnym na rondzie i zostałam tuż przed nim. Mimo to defiladę widziałam (ale mogło być lepiej).

Wierni Polsce-jubileuszowy tramwaj nr 100- stulecie I Powstania Śląskiego
Wierni Polsce-jubileuszowy tramwaj nr 100- stulecie I Powstania Śląskiego © szczypiorizka

Dla organizatorów- też minus, ogromne rzesze ludzi stały w tym rejonie, gdzie ja- przy Superjednostce- nie było ani telebimu i bardzo  słabo było słychać co mówią oficjele- ale Hymn Polski odśpiewaliśmy :-)

Wierni Polsce-tajniacy na dachu Superjednostki
Wierni Polsce-tajniacy na dachu Superjednostki © szczypiorizka

W sumie nie byłoby źle pod względem widokowym, ale po prostu źle wykalkulowałam sobie to, jak będzie trybuna dla VIPów umiejscowiona- plecami do pomnika Powstańców Śląskich, gdyby była na odwrót, byłoby super.
Wierni Polsce © szczypiorizka

Przelot samolotów, które "pomalowały" niebo w barwy biało-czerwone był niesamowity. Ogółem samoloty w miarę nisko latały.

Zapomniałam dodać,  że tam gdzie stałam, czyli tuż przy wejściu do przejścia pod rondem- też zdarzały się "akcje"- nikt na chama się nie przeciskał i butelki nie latały, ale było nieprzyjemnie- od połowy trwania defilady, przejścia były zatarasowane przez ludzi i nie można było przejść po żadnej ze stron.
Wierni Polsce © szczypiorizka

Niedawno byłam w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie (przy okazji polecam, bardzo ciekawe, dużo eksponatów) i dziś oglądając te maszyny byłam pod ogromnym wrażeniem. W muzeum- żeby nie było- tak współczesnych (nie napiszę że najnowszych) maszyn w muzeum nie ma, ale można sobie wyobrazić jak wyglądają z bliska :-)

Na końcu szła orkiestra górnicza i górnicy z CSRG  z Bytomia
Wierni Polsce © szczypiorizka

O 15 mniej więcej się defilada skończyła.Znowu nieprzebrane tłumy zaczęły się kierować w stronę dworca PKP.

A na dworcu niespodzianka- nie wiem czy to prawda, czy nie (nie widziałam), ale do środka nie chciano nas wpuścić :P Policja pilnowała porządku- dopiero po dłuższej chwili można było się udać na perony. Tam powtórka z rozrywki.
tłumy na peronie (kierunek- Oświęcim)
tłumy na peronie (kierunek- Oświęcim) © szczypiorizka

tłumy na peronie (kierunek- Lubliniec, przez TG)
tłumy na peronie (kierunek- Lubliniec, przez TG) © szczypiorizka

Zamiast pojechać o 15,43 (bodajże) udało mi się dopchać (bo inaczej tego nazwać nie można) o 16,41. Na peronach dużo policji i SOKistów. W sytuacjach krytycznych- służby porządkowe stawały przy drzwiach wagonów i nie wpuszczały do środka pociągu.
Gdzieś wyczytałam- nie jesteśmy jeszcze przygotowani na to, by obsługiwać tego typu imprezę- może to racja. Aglomeracja Górnośląska (kilkadziesiąt miast blisko siebie) to nie Warszawa (jedno miasto). Za moją opinię proszę mnie tu nie bluzgać i nie wrzucać głupich komentarzy. Od tego są fejsbuki i youtube :-)

Kategoria inne

teich
| 19:13 środa, 21 sierpnia 2019 | linkuj Sceny z peronu w Katowicach można śmiało transponować na niedzielne perony w Trójmieście, gdy kończył się długi weekend sierpniowy. Dantejskie sceny na Gdańsku Głównym gdy tłum pasażerów próbował wejść do Słonecznego ( tani pociąg uruchamiany przez KM w wakacje z Warszawy do Ustki i z powrotem). A pociąg już w Gdańsku Oliwie nie zabrał wszystkich chętnych pomimo,że w trasę wyruszył dwa razy dłuższy niż zwykle.
| 13:19 sobota, 17 sierpnia 2019 | linkuj teich tego właśnie brakowało.
Darecki gdyby u mnie na dzielnicy coś się działo takiego typu byłoby fajnie, zawsze jakaś rozrywka :-)
Roadrunner1984 bardzo ciekawe widowisko ;] jeśli ktoś się bardzo interesuje wojskowością, czy w ogóle sprzętem wojskowym - to na pewno znalazł coś dla siebie na tej imprezie.
| 22:01 piątek, 16 sierpnia 2019 | linkuj Kurde.Jak zwykle mnie nie ma na takich fajnych imprezach. Chyba rekord fotek :D:D:D:D POZDROOOOO
teich
| 06:55 piątek, 16 sierpnia 2019 | linkuj Ktoś , kto przeżył wakacyjne wyjazdy PKP na wczasy tego takie zgromadzenie na peronie w żaden sposób nie ekscytuje. Natomiast pełna zgoda, że oprócz parady powinien się zebrać zespół , który ustali sposób kierowania potoków ludzi przed oraz po imprezie, jak mają dojechać gdzie parkować, sikać, odpoczywać gdy kilka godzin stoją w słońcu i dostosować transport publiczny.
Darecki
| 20:39 czwartek, 15 sierpnia 2019 | linkuj Wczoraj w Ebowie wojsko w ramach "szwanc parady" zablokowało pół naszej wioski :-)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iasta