Żyglin i kamieniołom

Czwartek, 12 sierpnia 2021 | dodano: 12.08.2021

Ostatnio dzięki pewnemu artykułowi, przypomniałam sobie o kamieniołomach w Żyglinie. Wiele lat temu byłam w tamtych okolicach, ale niewiele już pamiętałam.
Udało mi się wygospodarować trochę wolnego czasu i pojechałam w tamtym kierunku.
no świetnie
no świetnie © szczypiorizka

Park Rubina
Park Rubina © szczypiorizka

Kamieniołom jest w rękach prywatnych, na upartego można tam do porządku go "zwiedzić".  Ja ograniczyłam się do obejrzenia go z góry.
Kamieniołom w Żyglinie
Kamieniołom w Żyglinie © szczypiorizka

Nie jest to duży teren. Mapy.cz pokazały mi dwa rejony wydobycia kruszcu (tak, nadal jest użytkowany).

trochę bardziej zarośnięty kamieniołom
trochę bardziej zarośnięty kamieniołom © szczypiorizka

Obejrzane, odhaczone, można jechać do domu. Kierunek na Chechło.
tu biegły tory kolejowe
tu biegły tory kolejowe © szczypiorizka

Indianie tu byli
Indianie tu byli © szczypiorizka

Dziś na Chechle więcej ludzi niż ostatnio, gdy tu byłam.
Chechło z liścia
Chechło z liścia © szczypiorizka

Kategoria samotnie, wokół TG

| 10:44 piątek, 14 stycznia 2022 | linkuj Ja już nie mogę się doczekać, aż odbudują linię kolejową D29-182, to będzie chyba jeden z głównych punktów moich rowerowych wypadów ;)
| 14:00 wtorek, 17 sierpnia 2021 | linkuj TomekChorzow , tak.. słynny powrót linii 182. U mnie na mieście od czasu do czasu o niej głośno :P
W sensie pozytywnym, bo miasto walczyło o ten wariant trasy dojazdu koleją do Pyrzowic- by przez TG biegło.
TomekChorzow
| 21:50 poniedziałek, 16 sierpnia 2021 | linkuj Te tory kolejowe, które pokazujesz na zdjęciu biegły w wykopie i znowu pobiegną. To jest linia kolejowa nr 182. Do 1972 roku był nią prowadzony ruch pasażerski, a później jeszcze kilka lat towarowy. Polecam informacje tu: https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=444&od=1&do=31&ed=0&okno=przebieg
Obecnie trwa jej odbudowa jako łącznika Zawiercie - Tarnowskie góry stanowiącego północne obejście GOP ale także jako linii do lotniska w Pyrzowicach. Oficjalne informacje są tu: https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/linia-zawiercie-katowice-airport-tarnowskie-gory-pod-nadzorem-5036/ i tu: https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/plk-rozpoczynaja-budowe-linii-do-lotniska-w-pyrzowicach-4992/
| 17:21 piątek, 13 sierpnia 2021 | linkuj Roadrunner1984 zawsze się znajdzie miejsce, obok którego się niby przejeżdża, a jednak go nie widzi ;-)
wowa113 szukałam go, ale chyba, remontuje dom, bo kupa jakiegoś hasia obok leży :P
Co do Siemonii, dzięki, coś mi świta, że w tamtych okolicach są jeszcze jakieś ruiny linii kolejowej czy coś.
Marecki to fakt, są u mnie w najbliższej okolicy pozostałości po linii kolejowej, która aż się prosi, by przygotować pod ścieżkę rowerową.. no ale ten no.. mieszkamy w Polsce, także że ten teges..Ale żeby nie było, jest słynny (tak mi się wydaje) Żelazny Szlak Rowerowy, który częściowo biegnie po byłym torowisku :-)
| 07:51 piątek, 13 sierpnia 2021 | linkuj Tytułowe miejsce robi wrażenie..
Tam gdzie biegły tory powinni zagospodarować na jakąś trase rowerową, to dość popularne ostatnio..
wowa113
| 06:52 piątek, 13 sierpnia 2021 | linkuj A tak na marginesie bo widzę, że szwendasz się ostatnio po tamtej okolicy, polecam zajrzeć, jeśli jeszcze nie byłaś, do ruin młyna Walerów w Siemoni. Klimatyczna miejscówka. http://wowa113.bikestats.pl/1808359,Siemonia-ruiny-mlyna-Walerow.html
| 06:40 piątek, 13 sierpnia 2021 | linkuj Notozaura nie spotkałaś ?
| 20:39 czwartek, 12 sierpnia 2021 | linkuj Jaja sa takie że wiele razy przejeżdżalem nieopodal a mnie tam jeszcze nie bylo choć lubię kamieniołomy. Btw to znałem kolegę którego wujek jest właścicielem tegoż terenu :D

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ownos