Industriada w Bytomiu

Sobota, 17 czerwca 2023 | dodano: 17.06.2023

W tygodniu niestety nie mam czasu, aby pokręcić (ale za to dwie siłownie zaliczone- sobie jeżdżę po okolicy i korzystam z okazji, że mam Medicover Sport, sprawdzam, która jest fajniejsza :P)
Sobota- Industriada, co roku na mniejszym lub większym spontanie gdzieś jadę, by coś zobaczyć. W tym roku padło na rowerową wycieczkę do Karbia, by zobaczyć stację kolei wąskotorowej. Po drodze zahaczam o kopalnię. Coś pusto na dworze, może większość ludzi pod ziemią przechadza się poszczególnymi chodnikami..

Wśród eksponatów będących w skansenie, jest koło młyńskie ze Strzybnicy, a dokładnie z Piasecznej :-)

Jadę dalej, bez zbędnego zatrzymywanie się. Okrążam z innej niż dotychczas strony Brandkę.

Krótka sesja na przejściu podziemnym w Karbiu, no bo muszą być murale :D
Najpierw patriotycznie

Jadąc pod DK94 zauważam, że murale, które kiedyś sfotografowałam tworzą jeden ciąg, gdy się na nie spogląda z określonej perspektywy.  Wtedy tego nie zauważyłam.

Powoli zbliżam się do stacji, przy okazji mijam pociąg zmierzający do Tarnowskich Gór

Toi Toi gratis xD

Na samej stacji też mam okazję "złapać" parę graffiti

Dla pasjonatów kolei na pewno to miejsce jest gdzieś na "mapie must see". Uważam, że warto. Przejazd wąskotorówką też niczego sobie- jechałam kilka lat wcześniej :-)

"Ryś" kopci, zaraz będzie odjazd pociągu, który poprowadzi lokomotywa parowa.

Logo Industriady

Korzystam z okazji i zaglądam do wagonu sypialnego.

Liczyłam na to, że w drogę powrotną udam się właśnie pociągiem, ale jakoś kijowy był rozkład jazdy i bym musiała czekać ponad godzinę :/ no cóż, rzut oka na izbę tradycji i skierowałam się w drogę powrotną.

KWK Bobrek

Nowy właściciel Elektrociepłowni Szombierki w końcu coś zaczął robić :-) Widać rusztowania na wieży.

Tyle zostało z dawnego boiska piłkarskiego Czarnych Bytom

Szybka fota pałacu w Miechowicach

W TG zawiesiłam oko przy tym samochodzie

Kategoria dalej od TG i okolic, samotnie