Masa Krytyczna w TG

Piątek, 25 czerwca 2021 | dodano: 25.06.2021

Nie pamiętam, kiedy ostatni raz byłam na masie krytycznej. Dziś udało mi się na nią dojechać.
Tradycyjnie start na Rynku.
wyjeżdżamy z Rynku
wyjeżdżamy z Rynku © szczypiorizka

Trasa była poprowadzona śladem trasy zawodów Biegu Tarnogórskiego.
na trasie
na trasie © szczypiorizka

Po wczorajszych deszczach było sporo błota.
główne wejście d parku Piny
główne wejście do parku Piny © szczypiorizka

Kilka ścieżek jest dla mnie całkiem nowych, teraz już wiem, gdzie się znajduje wejście do Parku Piny, w którym jeszcze nigdy nie byłam.
na trasie
na trasie © szczypiorizka

kąpiel gratis
kąpiel gratis © szczypiorizka

Zjawiliśmy się tuż przy Dolomitach- a dokładnie przy kapliczce św. Barbary. Następnie wjechaliśmy na Hałdę Popłuczkową.
widok na centrum TG
widok na centrum TG © szczypiorizka

Kopalnia Zabytkowa
Kopalnia Zabytkowa © szczypiorizka

Kolejnym punktem był szyb Żmija, oraz Park Kunszt.
Szyb Żmija
Szyb Żmija © szczypiorizka

przed parkiem Kunszt
przed parkiem Kunszt © szczypiorizka

nie widziałam, że dinozaury jeszcze żyją
nie widziałam, że dinozaury jeszcze żyją © szczypiorizka

Kto chciał, to mógł również, po oficjalnym zakończeniu masy, pojechać z organizatorami do Parku Piny. Oczywiście skorzystałam.
pod Obwodnicą
pod Obwodnicą © szczypiorizka

w parku Piny
w parku Piny © szczypiorizka

Na miejscu krótka historia tego parku- z tego wynika, że jest on całkiem spory. Niestety mocno zaniedbany- teren parku ma 3 właścicieli :/
Powrót do domu główną drogą. Po drodze z Odzieżówki/Plastyka ktoś na mnie spoglądał.
ktoś na mnie patrzy
ktoś na mnie patrzy © szczypiorizka

Jadąc Zagórską, miałam okazję się zatrzymać i porobić zdjęcia wiatrakom. To jedna, jeśli nie największa elektrownia wiatrowa na Śląsku - składa się z 20 wiatraków i jest w Wielowsi. Pierwszy raz ją dojrzałam jakiś miesiąc temu- a istnieje prawie od roku.
wiatraki z Wielowsi
wiatraki z Wielowsi © szczypiorizka

kominy Huty Cynku
kominy Huty Cynku © szczypiorizka

Kategoria centrum TG, w towarzystwie

wowa113
| 06:04 poniedziałek, 28 czerwca 2021 | linkuj Fajna ta masa, swego czasu trochę jeździłem ale zazwyczaj było to jakieś kółeczko po mieście w ramach "słusznej" idei, aczkolwiek z zachowaniem braci rowerowej bywało różnie. A tu widzę jakieś ciekawe miejsca odwiedzone.
| 23:14 niedziela, 27 czerwca 2021 | linkuj Najlepsze jest to że na masie nie bylem tez całe lata i miałem być na niej ale nie potrafilem wydostac sie z Poznania przez te cholernie obostrzenia bo biletów brak a frekwencja 50% w pociagach. I tak kwitlem 8h na dworcu.
Pod mostem obwodnicy widnieje zabawne graffiti z kotem hahaha widzialem dzis jadąc GKW.
Pozdroooo
gizmo201
| 05:17 niedziela, 27 czerwca 2021 | linkuj Oj da się, niestety częsta praktyka. I nie tylko na masach lecz też na innych wycieczkach z grupą ... 90% ludzi nie umie korzystać z przeciepek, jedna i ta sama na całej trasie <hahahah>
| 17:43 sobota, 26 czerwca 2021 | linkuj Kolzwer205 tarnogórska często zmienia trasę. Na szczęście ;] Jest wtedy dużo ciekawiej.
gizmo201 a to tak idzie? Ja się ostatnio uczę jazdy pod górkę, by dobrze zmienić przełożenia i górkę, siedząc "na rzici" przejechać, a nie stać na pyndalach czy przeprowadzać rower.
gizmo201
| 14:42 sobota, 26 czerwca 2021 | linkuj Dla mnie na masie niezrozumiałym faktem jest hamowanie pod górkę. Tego nigdy nie pojmę!
| 10:42 sobota, 26 czerwca 2021 | linkuj Jadąc z kimś często można poznać wiele nowych wariantów tras, przed pandemią obiecywałem sobie, że ruszę kiedyś z częstochowską masą krytyczną. Później stwierdziłem, że jazda zatłoczonym miastem (ta częstochowska praktycznie nie rusza się poza centrum), do tego w takim tłumie rowerzystów jest nie dla mnie.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa omyod